Erotische webshop zet zich in voor gezonder seksleven
Veendam, 2 maart 2022 – EasyToys stapt in het vrouwenwielrennen. De erotische webshop is de nieuwe hoofdsponsor van de Bloeizone Fryslân Tour, een etappekoers voor vrouwen die van 3 tot 5 maart in Friesland plaatsvindt. Tijdens de rittenkoers zal EasyToys goed zichtbaar zijn, zo rijdt de klassementsleider in een roze trui, de huiskleur van de webshop. Sport en EasyToys zijn inmiddels een vertrouwde combinatie. Het bedrijf uit Veendam is momenteel hoofdsponsor van FC Emmen en was eerder de voornaamste sponsor van het Olympisch kwalificatietoernooi curling in Leeuwarden.

EasyToys verbindt zich niet alleen aan de wielerwedstrijd, maar vooral ook aan de maatschappelijke beweging die erachter zit. De EasyToys Bloeizone Fryslân Tour is namelijk een coproductie van organisator Courage Events en gezondheidsnetwerk Healthy Ageing Netwerk Noord Nederland (HANNN). Het doel van deze samenwerking is om met behulp van topsport een impuls te geven aan gezond leven in Noord-Nederland. Een gezond seksleven is daarvan een belangrijk onderdeel. EasyToys wil via het hoofdsponsorschap met alle generaties in de noordelijke provincies het gesprek aangaan, en hen tips en tools geven om te komen tot een gezond seksleven. 

Grote uitdaging

Eric Idema, CEO van EDC Retail, het moederbedrijf van EasyToys: “Het is altijd een grote uitdaging om moeilijke onderwerpen bespreekbaar te maken. Eenzaamheid of financiële problemen zijn onderwerpen waar mensen niet graag over praten, maar die wel slecht zijn voor de gezondheid. Dat geldt ook voor problemen in de relatie. Met deze hoofdsponsoring en de daaruit voortvloeiende samenwerking gaan wij de uitdaging aan om de inwoners van Noord-Nederland op te zoeken en zo te helpen aan een gezonde gemeenschap.”

Daan Bultje van HANNN: “We zijn erg blij dat EasyToys zich heeft willen verbinden aan onze ambitie om bij te dragen aan meer gezonde jaren in de provincies Friesland, Groningen en Drenthe. Gezondheid draait om vele factoren, waaronder een plezierig seksleven. De manier waarop EasyToys dit onderwerp bespreekbaar maakt spreekt ons zeer aan. Ik kijk uit naar deze spannende samenwerking.”

Internationaal deelnemersveld

Aan de EasyToys Bloeizone Fryslân Tour doen met onder andere Trek-Segafredo, Jumbo-Visma en LIV Racing teams van internationaal topniveau mee. Ellen van Dijk is een van de blikvangers van de koers, die op 3 maart in Surhuisterveen start met een individuele tijdrit. De dagwinnaar ontvangt de roze leiderstrui uit handen van seksuoloog Eveline Stallaart. In plaats van een bos bloemen krijgt de winnares ook nog een EasyToys giftbox met seksspeeltjes.

Een dag later staat een etappe van Eastermar naar Bakkeveen op het programma, voordat de wedstrijd op 5 maart eindigt met een etappe in Drachten. De etappekoers wordt rechtstreeks op televisie uitgezonden door Eurosport en Omrop Fryslân.

Over EDC Retail en EasyToys

EasyToys is onderdeel van EDC Retail, Europees marktleider op het gebied van erotische producten. Met meer dan 100.000 bezoekers per dag en een aanbod van meer dan 14.000 erotische artikelen is EasyToys.nl de grootste webshop van de Benelux. De erotiekgigant is bezig met een Europese uitrol en is inmiddels in zeven verschillende landen te vinden. Met een team van specialisten adviseert en informeert de webshop hun klanten via hun blog EasyToys Magazine en EasyToys TV. De missie luidt: een plezierig seksleven voor iedereen. 

EDC Retail werd in 2007 door Eric Idema opgericht, en maakt sinds 2020 deel uit van de EQOM Group, voortgekomen uit het samengegaan van EDC en groothandelaar Eropartner Distribution. Onder aanvoering van CEO Idema wil EQOM wereldspeler worden en de ruim 100 miljoen euro omzet van 2020 uitbouwen naar 500 miljoen euro in 2025.